2023 IYAC New York Teenage Painting Contest

2023 IYAC New York Teenage Painting Contest

Award-Winning Works : 2023 IYAC New York Teenage Painting Contest

제2회 2023 IYAC 청소년 미술 뉴욕 전시 공모전은 미래의 아티스트들이 현시대의 문제의식을 시각예술이란 형식으로 자신의 생각을 표현하고 의견을 나누는 기회를 목적으로 기획된 대회입니다. 해당 대회에서 입상한 작품들의 경우 Cosmos Gallery (New York) 에서 진행하는 해당 대회의 입상작 전시회에 참여 기회가 제공되었습니다.

2023 IYAC New York Teenage Painting Contest

Award-Winning Works : 2023 IYAC New York Teenage Painting Contest

  제2회 2023 IYAC 청소년 미술 뉴욕 전시 공모전은 미래의 아티스트들이 현시대의 문제의식을 시각예술이란 형식으로 자신의 생각을 표현하고 의견을 나누는 기회를 목적으로 기획된 대회입니다. 해당 대회에서 입상한 작품들의 경우 Cosmos Gallery (New York) 에서 진행하는 해당 대회의 입상작 전시회에 참여 기회가 제공되었습니다.

Gold Medal prize-winning works

  본 대회는 MySLide corp. 이 주최하고 Cosmos Gallery (New York) 이 함께 합니다. 해당 대회는 2023년 2월 01일 (수) 13:00시 부터 2023년 2월 15일 (수) 23:00시 까지 접수 진행 되었으며 주최측에서 선발한 평가 위원분들 [장지희 안동대학교 교수님 (심사위원장), 이민경 작가님 (하임 조형연구소 대표), 박소정 (Seoul Scholars International Art & Design 미술교사)] 이 제출된 작품들을 면밀히 검토하여 투명하고 공정하게 평가를 치뤘습니다.

Title : A pair of scarlet lines

Artist : Kim Nahyun

Year : 2023

Material / Medium : Oil Paint

Size of Artwork : 53cm X 45.5 cm

Award : Gold Medal

Description of Artwork :

  3년전, 코로나 바이러스가 처음 발생했을 당시 사람들은 바이러스의 생소한 병명과 잘 알려지지 않은 증상 들로부터 공포에 떨어야 했습니다. 바이러스에 대한 정보가 정확하게 밝혀지지도 않은 가운데, 많은 사람들은 코로나에 걸린 사람들을 오직 바이러스에 감염 되었다는 정당하지 못한 이유만으로 비난하고 때로는 범죄자 취급까지 하였습니다. 저는 이런 힘든 시기를 직접 겪고, 또 코로나 바이러스에 실제로 걸렸던 경험을 바탕으로 저 자신이 비난 받고있는 사람의 시점이 되어 그 장면을 작품에 표현하였습니다. 작품 가운데에 있는 저는 코로나의 확진을 상징하는 빨간색 두줄이 그려진 마스크를 착용하고 있으며 제 뒤에 있는 사람들은 모두 저를 향해 손가락질을 하며 얼굴을 찡그리고 있거나 귓속말을 하면서 불쾌감을 토로하고 있습니다. 사람들의 어둡고 극단적인 표정과 행동은 저 자신이 정말 큰 죄를 지은 범죄자가 된 것만 같은 죄책감이 들게 합니다. 또한, 작품 속 제가 입고 있는 하얀색의 옷과 어두운 색의 배경을 대비 시키면서 저 자신을 그림에서 눈에 띄게 하고 바이러스에 감염 되었다는 사실의 어둡고 혼란스러운 감정과 그 동시에 자신은 죄가 없다는 순결과 결백함을 주장하는 저의 두가지의 감정을 극대화 시키며 표현했습니다. 이번 작품을 만들면서 코로나 바이러스와 연관된 제가 보낸 시간들, 감정들을 직접적으로 연관 시키며 실제로 코로나에 걸려 많은 비난을 받았던 사람들의 심정을 조금 더 이해하고 느낄 수 있었던 특별한 경험이 되었습니다.

Title : Class of 2024

Artist : Kim Yelim

Year : 2023

Material / Medium : Acrylic paint, Origami paper

Size of Artwork : 53cm X 45.5 cm

Award : Gold Medal

Description of Artwork :

  Just a month ago, Korean students were finally granted the permission to break out of their masks. What felt like freedom actually led me to come to a scary realization—I wasn’t able to recognize any of the faces of my classmates. 


  Over the 3 years, we’ve created too much distance for too long, which led my brain to distort my perception of people’s faces, especially for the people that I’ve met after 8th grade since I’ve never seen them with their masks off. The new norm of wearing masks has pervaded my unconscious mind more than expected.

  I wanted to show the frightening distortion that results from too much distance through my piece. What is supposed to be a yearbook spread full of the familiar faces are instead pixelated in parts of their faces, which captures how I see my classmates without masks--partially recognizable, but eerily unfamiliar. Not being able to recognize the faces of people I’ve talked with for years seems dystopian, but is actually a very real experience.

Title : Fires of Birth

Artist : Hyungmin Kim

Year : 2023

Material / Medium : acrylic paint

Size of Artwork : 53cm X 45.5 cm

Award : Gold Medal

Description of Artwork :

  My artwork is a figurative depiction of the inception of life within the womb; a dormant life is materialising at the center of the composition, its tissues and fibers burgeoning, becoming ripe. More specifically, my artwork is a figurative depiction of the liminal period between the birth of life and the lack thereof. Hence, the painting is also an embodiment of the exact moment in time before an outburst of ripe vitality is born through mother nature. On another level, this work is reflective of time itself: exploring themes of creation and destruction and the continuous, cyclical nature of the natural world that flows along time. Lastly, this piece of work also speaks towards the timeless characteristics that lie in the mechanisms of nature, an idea inspired from the comparison of humans and flora: how the pattern of tree trunks resemble that of the human thumb, how the arrangement of veins and tissue resemble that of branches in a tree, and how the brain is the 'seed' of life.

Title : Only Way Out

Artist : Yang Celine

Year : 2023

Material / Medium : acrylic paint

Size of Artwork : 53cm X 45.5 cm

Award : Gold Medal

Description of Artwork :

  In the face of the global pandemic, my artwork seeks to reflect and communicate the emotional turmoil and confinement that has come to define the experience of COVID-19. This piece expresses the dangerous void of the technological world students have fallen into. The constant need for technology students have in spite of the work they need to complete is depicted by my arm reaching for a phone while ripping out from a pile of books. The books and pages of work that are scattered around allude to the incomplete work that is left behind as students have escaped to another reality on their phones. Through the use of contrast in the dark and light, this piece ultimately aims to capture the collective sense of confinement students are trapped in within the boundaries of technology.

Title : 시간 속의 나

Artist : Yoo Sooyeon

Year : 2023

Material / Medium : acrylic paint

Size of Artwork : 53cm X 45.5 cm

Award : Gold Medal

Description of Artwork :

  바다를 이루고 있는 하나하나의 물방울들은 우리를 스쳐 가는 시간을 의미한다. 그 시간 속에 몸을 깊이 담을수록 작품 속의 `나`는 늙고 죽어가는 모습이다. 물이 깊지 않은 곳의 흰동가리와 해파리는 밝은 색상으로 자유와 생동감을 표현했다. 누구나 시간의 흐름을 피할 수 없고 죽음을 막을 순 없기에 늘 행복하고 즐거운 삶을 살자는 의미를 담았다.

Title : The weight of time

Artist : Lee Irene

Year : 2023.02.04

Material / Medium : acrylic paint

Size of Artwork : 53cm X 45.5 cm

Award : Gold Medal

Description of Artwork :

  Time is irresistible and unavoidable. The man in the middle is called Atlas. Atlas is one of the gods of Greek Roman Mythology according to the record. Titan's side, Atlas, defeated the battle against Zeus. As a consequence, Atlas had to lift the earth beyond the universe for the rest of his life. Atlas's submission to Zeus' command was unavoidable as Zeus rose to become the supreme deity of Olympus. I intended to show that time, like Atlas holding the globe, is compelling and unavoidable for mankind. As a result, my artwork depicts Atlas with a pocket watch above his head. I didn't want to draw particular numbers on the clock since it would interfere with the aim of my artwork.

Title : Everything In Its Right Place
Artist : Kim Juyeon

Year : 2023

Material / Medium : acrylic paint

Size of Artwork : 53cm X 45.5 cm

Award : Gold Medal

Description of Artwork :

  I tried to express my years of middle and high school, which began with no promise, as a train going somewhere, although I don't know where my destination is.  In the frustrating rules of 'no talking' and 'please keep your distance', which are the stickers attached here and there on the train, the reality of being cut off from the outside of the window and passing by without stopping....The liquid that is coming out from the crushed can is gradually encroaching on my body like the time that seems to end but never ends. The only thing that I could do and comfort in a situation of being trapped in a confined space was music coming from AirPods, and the music coming out from this picture right now is Radiohead's 'Everything In Its Right Place.'

Title : 팬데믹의 시간

Artist : Lee Seoyeon

Year : 2023

Material / Medium : Oil Painting

Size of Artwork : 53cm X 45.5 cm

Award : Gold Medal

Description of Artwork :

  나에게 팬데믹 기간의 시간은 마치 변색되는 바나나와 같다고 생각이 됩니다. 팬데믹이 시작되기 전 코로나에 대해 전혀 알지 못하고 마스크도 쓰지 않았던 시간은 익기 전의 초록색 바나나와 같아서 이때 바나나는 딱딱하고 아무 맛도 안납니다. 사실 지금까지 저에게 시간은 언제나 주어지는 것이고 별다른 의미가 없었습니다. 그런데 팬데믹이 시작되었을때 이는 곧 끝날 것이라고 생각되었고  온라인 수업으로 학교에 가지도 않으면서 이 때의 시간은 저에게는 마치 점점 노래지면서 말랑말랑하고 달콤한 바나나와 같았습니다. 하지만 코로나의 심각성이 커지고 마스크는 너무 답답하지만 이제 마치 나의 얼굴의 한 부분이 된 것 같고, 팬데믹은 언제 끝날지도 모르는 상황에서 나의 시간은 점차 갈색으로 변색되는 바나나와 같이 느껴졌습니다. 이러한 시간 속에서 저는 점점 무기력을 느끼게 되고 약간의 공포도 느꼈던 것 같습니다. 지금은 조금씩 마스크 착용의 의무도 해제되고 조금씩 팬데믹에서 벗어나고 있지만 나의 시간은 더 갈색으로 변한 바나나와 같습니다. 하지만 중요한 것은 저에게, 우리에게는 새로운 시간이 주어진다는 것입니다. 이제 주어지는 시간들은 팬데믹 이전에 주어지던 시간, 별다른 의미가 없고 그냥 빨리 지나가면 좋겠다는 시간으로 여겨지지 않습니다. 가장 맛있게 익은 바나나를 먹는 것과 같이 앞으로 주어지는 시간은 나의 꿈을 위해 달려가면서도 소소한 일상의 행복을 느끼며 즐기는 시간이 될 것입니다. 이 그림을 통해 우리 청소년들이 팬데믹 이후에 주어지는 우리의 시간을 어떻게 보내야 할 것인지를 생각할 수 있으면 좋겠습니다.

Title : way I walked

Artist : Choi Junseo

Year : 2023

Material / Medium : acrylic paint

Size of Artwork : 53cm X 45.5 cm

Award : Gold Medal

Description of Artwork :

  The theme of this competition is time with me, so I was thinking about how to express time with me. I made a detective board with my memories and drew pictures related to me with thread. And the pictures were drawn as if the threads of the memories were making me.

Title : digital identity

Artist : Chae Hyerin

Year : 2023

Material / Medium : acrylic paint

Size of Artwork : 53cm X 45.5 cm

Award : Gold Medal

Description of Artwork :

  팬더믹 시대에서 저는 제 청소년기의 과반수를 온라인세상에서 보냈습니다. 팬더믹 시대의 청소년뿐만 아니라 21세기의 디지털 네이티브로써 저는 새로운 온라인 플랫폼들에 정착하고 온라인세상 안에서의 모습을 만들기 시작했습니다. 특히 온라인 세상에서 저를 들어낼 수 있는 아바타의 역할이 제 정체성이 되었습니다. 제 실제 아바타의 모습을 일그러진 효과와 함께 여백과 표현하여 온라인상에서 잃은 저의 모습들과 새로운 세상에서의 제 혼란스러움을 표현하였습니다.

Title : Extinguished Flame

Artist : Park Adrian

Year : 2023 February 15

Material / Medium : acrylic paint

Size of Artwork : 53cm X 45.5 cm

Award : Gold Medal

Description of Artwork :

  고등학교를 자퇴한 작가의 관점으로 본 고등학교 3학년 이라는 존재가 이 작품에 표현되었다. 작가가 한 발자국 뒤로 가서 본 그들은 미래를 위해 몸과 마음을 희생하며 버텨가고 있다. 하지만 그 희생으로 인해 배터리가 방전되고 여기저기 부서진 로봇처럼 그들 또한 무기력한 존재들이 될 수 있다는 것을 암시한다. 주변에 널부러진 필기구들, 교과서는 그들이 무기력해지면 아무 쓸모없는 물건들로 변모하며 바람이 빠진 축구공은 희생되어야 했던 고3들의 행복했던 추억을 의미한다. 손에 쥐어진 시험지의 점수는 로봇을 더 비참하게 만들며 어깨에 꽃힌 샤프연필은 교육이라는 이름으로 그들을 쓰러뜨린 강요, 정강이에서 피어나는 국화는 강요를 버티지 못하고 돌아오지 못하는 길을 선택한 그들을 추모하고 있다.

Title : Slow

Artist : Ha Soohyun

Year : 2023

Material / Medium : Oil paint

Size of Artwork : 53cm X 45.5 cm

Award : Gold Medal

Description of Artwork :

  코로나가 시작되면서 외부 감염에 대한 염려로 집에서 보내는 시간이 자연스레 늘어났습니다. 코로나 이전에는 학교를 포함해 다양한 곳글을 자유롭게 다닐수 있었지만 코로나 이후로는 많은 곳들에 대한 입장이 규제되기도 하고 영업을 중단한곳들이 늘어났습니다. 코로나에 확진되거나 확진자와의 접촉이 있는 경우에도 자가격리를 해야만 했습니다.


  이 작품은 코로나와 자가격리로 인해 집에서 보내는 시간이 늘어난 제 모습을 표현했습니다. 집이라는 공간은 원래 저에게 안식처 같았던 공간이였지만, 집에만 고립되어있는 경험을 해보니 집이 답답하다는 것을 체감하게 되었습니다. 사회와 단절된 채 집에서 보내는 시간은 아주 천천히 가는것처럼 느껴졌고 이와같은 제 심정을 녹아내리는 물체들로 표현해 보았습니다.

Title : The Past and the Present

Artist : Ashley Park

Year : 2023

Material / Medium : acrylic paint

Size of Artwork : 53cm X 45.5 cm

Award : Gold Medal

Description of Artwork :

  Everyone says to "live in the moment". However, this is not the case with me. My past often still follows me around, like the girl in the painting that is looking through the window. When my past does catch up to me, however, I often find myself breaking apart, hence the cracks on my face. The girl in the room represents my current self, while the girl in the mirror represents my past self. My past is from a much gloomier, darker place while my present self is in a safe room, with nice wallpaper and warmth. This piece is the physical representation of what I often feel regarding me and my past. I look foward to the day I can defeat the girl watching through the window.

Title : Pillars of Strength

Artist : Ghim Joyce Dahyun

Year : 2023

Material / Medium : acrylic paint

Size of Artwork : 53cm X 45.5 cm

Award : Gold Medal

Description of Artwork :

   시간은 막연하다. 17살의 나는 아직 충분한 경험이 쌓이지 않았기 때문에, 시간이 지나는 것에 대한 불안감을 느낀다. 모순적이게도, 미래에 대한 불안을 가장 완화시켜주는 것은 과거의 기억들이다. 어떤 경험들은 스노우볼에 담긴 풍경처럼 오래도록 내 뇌리에 남아 현재의 나에게 든든한 버팀목이 되어준다. 


  칠흑같이 어두운 옷장은 예측할 수 없이 빠르게 흘러가는 시간 때문에 느끼는 나의 불안감을 나타낸다. 그림 속의 빛나는 기억들이 간직된 스노우볼은 나의 미래를 향한 길을 밝혀주고 위로해준다.

Title : Captivation - online world

Artist : Park Bomi

Year : 2023

Material / Medium : Oil Paint

Size of Artwork : 53cm X 45.5 cm

Award : Gold Medal

Description of Artwork :

  During the hard times of COVID-19, what I experienced was captivation. Due to the plague, the whole world had shut down, and all I could do was through the online meetings, inside the square. During, I had emotional fluctuations through limited communication through the 'online world'. What I felt was limitation, isolation, madness, and emotional crisis. Captivated inside the video call made me more depressing inside me while I externally show myself smiling with struggles concealed underneath. Through this piece I show myself trapped from the online world under a massive depth of despair, desperate to go out, delivering the eagerness of escape, and emotional balance.

MySLide Corp.


COPYRIGHTS© 2023 MYSLIDE.  ALL RIGHTS RESERVED.

홈페이지 시스템 관련 문의처 : admin@myslide.org

EMAIL 구독하고 마이슬라이드의 새로운 소식을 받아보세요.